Augustinus-klooster (Graafseweg 274 te Nijmegen).

Algemeen:

Ooit een klooster waar het licht door de gebrandschilderde glas in lood ramen viel, nu een eigentijds zakencentrum. Vierkant, imposant en omzoomd door torenhoge oude bomen. Een oase van rust aan een drukke verkeersader.

Maar achter de markante rechthoekige ramen gonst de bedrijvigheid van een modern business center. Specifieke deskundigheid binnen handbereik: Omdat in het gebouw Augustinus professionals werken uit uiteenlopende beroepsvelden, is specifieke deskundigheid van collega ondernemers binnen handbereik. Een verdieping lager vindt u een professioneel administratiekantoor. Verderop in de gang vindt u een marktonderzoeksbureau en op vragen over informatietechnologie weet een deskundige collega (drie deuren verder) alle antwoorden. Het business center is wat dat betreft ook een incubatiecentrum. Onderlinge contacten blijken vaak vruchtbare resultaten op te leveren: kennis, potentiële relaties en opdrachten.

Gebouw Augustinus beschikt over een gratis parkeerterrein en een gastvrije entree, waarachter zich een ruime ontvangsthal, inclusief professionele receptiedienst bevindt. Alle verdiepingen zijn te bereiken via een lift aan de buitengevel in een goed onderhouden en lommerrijke binnentuin. Naast een representatieve uitstraling zijn er voldoende mogelijkheden voor groei en kan wanneer dit nodig is een ruime vergaderzaal worden gehuurd in het souterrain.

Faciliteiten

In het bedrijfsverzamelgebouw Augustinus zijn er nog diverse kantoor- bedrijfs- en archiefunits beschikbaar. De units zijn flexibel indeelbaar, zodat aan de specifieke wensen van u en uw bedrijf kan worden voldaan. Mocht u in de toekomst behoefte hebben aan meer ruimte, dan is dat binnen dit gebouw zeer goed mogelijk. De units variëren in grootte van circa 18m² tot circa 150 m², die met elkaar te koppelen zijn, waardoor nog grotere units gerealiseerd kunnen worden. Uiteraard werkt het ook de andere kant op: houdt u ruimte over, dan is het ook bespreekbaar om ruimte in te leveren. Het pand heeft een eigentijdse uitstraling en een representatieve entree.

Gebouw Augustinus beschikt over een receptie die de gehele werkweek (maandag t/m vrijdag) geopend is van 08.30 uur tot 17.00 uur. De receptie verzorgt de postverdeling voor de verschillende huurders die in het gebouw gevestigd zijn. Iedere huurder heeft een eigen postvak.

De receptie beschikt over een fax- en kopieerapparaat, waarvan u tegen vergoeding gebruik kunt maken. Alle kantoorruimten beschikken over aansluitingen voor telefoon en/of fax en de huurders kunnen gebruik maken van de gemeenschappelijke pantry’s en toiletten.

Tegen een vergoeding kan de secretariële dienstverlening uitgebreid worden. Zie:

Ligging en bereikbaarheid:

Het pand is gelegen aan de Graafseweg; één van de hoofdaderen van Nijmegen. Met de auto is er een zeer gemakkelijke ontsluiting de diverse snelwegen richting Arnhem of de Brabantse poort (o.a. snelwegen  A15, A73 en A50.). Er zijn voldoende parkeerplaatsen op eigen terrein aanwezig. Daarnaast zijn er diverse mogelijkheden via het openbaar vervoer. Het Augustinus is op 10 fietsminuten van het centraal station gelegen. De bushalte is gelegen voor het pand. Voor de meest actuele diensregeling zie www.9292ov.nl

Huurvoorwaarden:

De huurvoorwaarden zijn afhankelijk van de locatie in het pand en bestemming van de ruimte. De huurovereenkomst wordt opgesteld volgens ROZ-model . De huurprijzen worden jaarlijks aangepast op basis van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI alle huishoudens (2000=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS). Wanneer er in dit pand aanbod is, kunt u dit op de homepage bij ‘bedrijfsruimte’ terugvinden.

Leveringen en diensten

  • gasverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties.
  • elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gehuurde ruimten.
  • waterverbruik inclusief vastrecht.
  • onderhoud groenvoorzieningen, tuinen, vijvers, plantenbakken binnen en buiten, waaronder vervanging van planten;
  • onderhoud gezamenlijk wegennet, met inrit;
  • elektriciteitsverbruik verlichting gezamenlijk wegennet, met inrit;
  • servicekosten beveiligingsplan;
  • onderhoud en periodieke controle van verwarmings- en/of luchtbehandelinginstallatie(s);
  • idem van hydrofoorinstallatie;
  • idem van brandblusapparatuur, brandmelder-, lift, gebouwbewakings-, storingsmelder-, keuken- en noodstroominstallatie(s);
  • gemeenschappelijke verlichting, daaronder begrepen de kosten van armaturen, buizen en lampen;
  • sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep, e.d.;
  • nachtveiligheidsdienst, bewaking, portier;
  • schoonmaken buitenbeglazing;
  • schoonmaken binnenbeglazing algemene gedeelten;
  • schoonhouden en vervanging meubileringen, stofferingen in de algemene/gemeenschappelijke ruimten en dienstruimten;
  • verzorging huisvuil, containerhuur, e.d.;
  • receptioniste;
  • glasverzekering van alle beglazing in de kozijnen aan de buitenzijde;
  • gemeentelijke belastingen en/of waterschapsbelastingen;
  • 5% administratiekosten over de bedragen, die de hierboven genoemde leveringen en diensten in rekening worden gebracht, vermeerderd met omzetbelasting.